Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

πολιτισμός πάνω απ' όλα

Ανάμεσα στις "56 προσωπικότητες", (θαρρείς κι είναι ιδιότητα), υπάρχουν 6 που τις έχω γνωρίσει κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας στο Α.Π.Θ. Έχω παρακολουθήσει μαθήματά τους, έχω πάει σε ανασκαφές τους. Έχω διαβάσει μελέτες και συγγράμματά τους. 
Δεν έπεσα από τα σύννεφα. Δεν είναι τυχαία η θέση τους στο θέμα Μενδώνη. Τα ονόματά τους, για τους ανθρώπους που γνωρίζουν τον χώρο του πολιτισμού που εξειδικεύεται στην αρχαιολογία, είναι τρανταχτά. 
Πάντα ήμουν υπέρ της κατάργησης των κομματικών παρατάξεων στα Πανεπιστήμια. Ποτέ δεν κατάλαβα πού χωράει το κομματικό πρόσημο σε έναν χώρο που ο μοναδικός και βασικός σκοπός είναι το άνοιγμα του μυαλού. 
Ωστόσο, αν κάποιος ήταν λίγο υποψιασμένος, θα καταλάβαινε γιατί πχ οι καθηγητές Κλασικής Αρχαιολογίας ήταν σαφώς οι ευνοημένοι (για να μη  πω κι οι stars) από το σύστημα όλων των ετών,  σε σύγκριση με τους αντίστοιχους της Προϊστορικής Αρχαιολογίας.
Και μετά από τόσα χρόνια,  έρχεται η επιβεβαίωση. 
Τίποτα τυχαίο.
Τίποτα αθώο.
Το να βάζεις την υπογραφή σου σε ένα κείμενο αποδοχής και υποστήριξης σε μια Υπουργό που εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει διαπράξει πολιτιστικά εγκλήματα, ("Ο επισκέπτης στις Μυκήνες θα βλέπει λίγο καμένο, δεν είναι κάτι τρομερό") είναι απαράδεκτο.
Το να βάζεις την υπογραφή σου σε ένα κείμενο αποδοχής και υποστήριξης σε μια Υπουργό που στην πλέον ακραία στιγμή για μια ολόκληρη κοινωνία, η απάντησή της είναι "δεν ήξερα,  δεν ξέρω", είναι χυδαίο. 
Και κυρίως τώρα που έμαθε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου